Kornelij Glas (kornelij) wrote,
Kornelij Glas
kornelij

Categories:

Рынок безалкогольных напитков в США - визуализации монополизации

Визуализация данных нам строить и жить помогает. Откопал хороший пример - Иллюзия разнообразия. В реальности три производителя безалкогольных напитков - Coca-Cola, Pepsi, Dr. Pepper Snapple Group - под разными названиями конотролируют 89% рынка в США.

Ниже - картина маслом




Coca-Cola’s 25 brands and 133 varieties


Pepsi’s 17 brands and 161 varieties


Dr. Pepper Snapple Group’s 21 brands and 113 varieties


More info






Circle.Am: Rating and Statistics for Armenian Web Resources


Tags: visual, США, экономика
Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

    When you submit the form an invisible reCAPTCHA check will be performed.
    You must follow the Privacy Policy and Google Terms of use.
  • 29 comments